“Hoewel ik als kind wist dat mijn moeder cursussen en lezingen gaf en boeken schreef, werd de waarde ervan mij duidelijk toen ik zelf in de hulpverlening aanliep tegen grenzen en structuren. Toen ging ik mij echt verdiepen in ervaringsordening. Ik heb er veel mee kunnen doen en nu kan ik het uit- en overdragen aan anderen. Dat is waardevol.”
Timmers Ervaringsordening
LEVIEN 2

Drs. L.J. Timmers, directeur/trainer

De dagelijkse leiding van Teo ligt bij Drs. Levien Timmers. Hij en partner Merlijn zijn beiden zoons van Dr. Timmers-Huigens. Niet meteen in haar voetsporen tredend, is de gedeelde ambitie herkenbaar in zijn  keuze voor opleiding en werk.  In de jaren voor de oprichting van Teo is dan ook menig (nachtelijk) gesprek aan de keukentafel gevoerd.

Omzwervingen leiden ergens toe….

De ervaring van Levien bestrijkt diverse gebieden en lagen van zorg en onderwijs. Naast het werk voor Teo is hij actief in de jeugdzorg. Tot september 2010 was hij werkzaam als directeur Peuterwerk en Kinderopvang bij stichting H3O in Dordrecht. Sinds 2006 heeft hij een reactieve organisatie omgebouwd tot een proactieve sector die uitgaat van integrale samenwerking met het onderwijs en van de eigen kwaliteit. Hiervoor is hij werkzaam geweest bij een particulier bureau dat op onorthodoxe wijze overlast en onveiligheid heeft bestreden in de Haagse buurten met de ergste structurele overlast. Hier werkte hij met buurtbewoners én overlastgevers, hangjongeren, drugsverslaafden en criminelen.  Van 2001 tot 2004 heeft hij in Den Haag gewerkt als beleidsmedewerker bij een grote instelling voor Maatschappelijke Opvang en als begeleider in de jongerenvoorziening. In 2001 studeerde hij af aan de Universiteit Leiden, Pedagogische Wetenschappen, sectie jongerenstudeis en jeugdbeleid. Daarvoor volgde hij de studie Culturele en Maatschappelijke Vorming en is hij gediplomeerd Sociaal Cultureel Werker.  Tijdens zijn studie en het werken als begeleider, staffunctionaris en leidinggevende heeft ervaringsordening een belangrijke rol gespeeld in zijn werkwijze.